środa, 1 marca 2017

Anna Sakowicz "Niedomówienia"

 

Anna Sakowicz "Niedomówienia"

 
 


 
Autor: Anna Sakowicz
Tytuł: "Niedomówienia"
Wydawnictwo: Szara Godzina
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 300

Gdy przyszła do mnie książka od autorki, w pierwszym odruchu ją...powąchałam. To takie moje "zboczenie" z dzieciństwa
i czasów, gdy wtedy często odwiedzałam bibliotekę. Zapach
i rodzaj użytego papieru utwierdził mnie w przekonaniu, że to będzie wyjątkowa lektura. Dodatkowo cytat z książki umieszczony na zakładce potwierdził ten fakt w stu procentach.

"Zapach książki to suma zapachu słów użytych przez autora."

Książka opowiada o czterdziestoletniej Jance, która pracuje
w mało kobiecym fachu, jakim jest drukarz. Wpojona przez dziadka, a później przelana przez ojca miłość do czcionek, starodruków i kultu złotnika z Moguncji, sprawia, że pod wpływem tajemniczych fotografii ukrytych pod cokołem Gutenberga w Gdańsku, jego imienniczka podejmuję intrygującą, pełną niedomówień grę. Nic i nikt nie jest wstanie zmienić chęci rozwikłania  przez nią tej zagadki. Na nic się zdają tłumaczenia  wspólnika i najbliższego przyjaciela Antoniego, czy też zwariowanej kuzynki Honoraty, a nawet zaborczość "byłego" Łukasza. 

Co przyniesie rozwikłanie zagadki? Czego Janka dowie się nie tylko o starej, cennej księdze, lecz także o samej sobie?

To już piąta powieść pisarki, jednak pierwsza moja przeczytana jej autorstwa. Nie ukrywam, że mnie urzekła. Fabuła wprowadziła mnie nie tylko w świat przeszłości, ale
i nowoczesności, w świat pełen niespodzianek i nietypowych dróg do ich odkrycia. Zdałam sobie sprawę, że czasami sami nie wiemy o drzemiących w nas siłach i pragnieniach, a wiek
i doświadczenie życiowe w niektórych okolicznościach mogą zejść na dalszy plan. Życie bowiem wciąż jest kopalnią odkrywania własnego "ja". Dodatkowo musze wspomnieć, że mimo iż książka porusza ważne i trudne tematy, to jej lekka dowcipna forma wprowadziła dobrą energię, która mi się udzieliła. Polecam wszystkim.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz