sobota, 18 lutego 2017

 


Anna Crevan Sznajder "Niczyja Kwiat Magnolii"




Tytuł: "Niczyja Kwiat Magnolii"
Autor: Anna Crevan Sznajder
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 95


"Kocham Japonię. Naprawdę. Zawsze marzyłam o tym by móc ją zaobaczyć" - pisze bobaterka  książki.

W moim wykonaniu zdanie to powinno brzmieć :"Zawsze fascynowała mnie Japonia" - jednak tylko jako kraj kwitnącej wiśni. Piękne zdjęcia z tamtych stron pobudzały moją wyobraźnie i w jakiś sposób przybliżały mi tamten krajobraz. Niewiele jednak wiedziałam o panującej tam kulturze, a dzięki książce "Niczyja- Kwiat magnolii" mogłam trochę jej "liznąć".

Książka ta, to piękna historia miłości młodego japońskiego chłopaka Kise Ryota do przebywającej na japońskim konwencie, początkującej pisarkii mangaki, Crevan.  Przewrotny los stawia ich sobie na drodze w nietypowy sposób. Od tego czasu zafascynowani sobą spędzają, każdą chwilę razem, a ich spotkania są pełne uniesień i wzajemnych zbliżeń z dużą dozą pikanterii. Tylko jedna niepokojąca myśl wciąż nurtuje Crevan, fankę Kuroko no Basket- japońskiego komiksu, kim tak naprawdę jest Kise i czy rzeczywiście jest jednym z cosplay'ów.  Ujawniona prawda początkowo ją przerasta, by w końcu dotrzeć do niej w najbardziej odpowiednim momencie.

Tylko czy moment ten jest fatycznie odpowiedni, skoro Crevan właśnie wybiera się w podróż powrotną do domu? Czy jeszcze się kiedyś spotkają?

Książka bardzo fajnie napisana. Historia miłosna i wykreowane sceny erotyczne, nie trącą wulgaryzmem, a wręcz przeciwnie pobudzają w przyjemny sposób wyobraźnię i podnoszą temperaturę ciała. Dodatkowo otoczenie tokijskiej aglomeracji, świata mang i anime, świata konwentów, cospley'ów i dobrej zabawy sprawia, że do naszego życia zostaje wprowadzona nutka orientu.

Gorąco polecam wszystkim, a kolejną część dopisuje do mojej listy czytelniczej.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję autorce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz